18 Nisan 2010 Pazar

Neden?




En ,en eski evime gidip baktım bugün. Önce bir tünelden geçmem gerekti, sonra hafifledim kuş oldum, eve vardım. Çok huzurluydu,kocamandı,alacakaranlıktı, kondum bir yere ve arkama yaslandım. Arkadaşlarımı çağırdım, çabucak yanıma geldiler, beni sevinçle kucakladılar. Özlemişim, ne çok zaman geçmiş onları görmeyeli.


"niye gitmiştim ki ben dünyaya?" diye sordum, "hatırlamıyorum bile..."


“öğrenmeye...” dediler, “deneyimlemeye...”


"herşeyi yaşamak istersin sen, hep merak edersin, her duyguyu bilmek istersin, insanları tanımayı ,hikayelerini dinlemeyi ve onlardan öğrenmeyi, onları bilmeyi istersin. Öğrenmeye gittin; çocuk olmayı, genç olmayı, başarıyı, hırsı, güçlü durmayı, anne olmayı, eş olmayı, kuralları, sorgulamayı, direnmeyi , dimdik ayakta durmayı, insanın sınırlarını bilmeyi istedin.” Neden?” dedim.Cevap gelmedi, belki de öğretmek için, bir sonraki hayatımda.


Belki de sadece "neden olmasın?"
(resim: Bahri Genç)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder