4 Temmuz 2011 Pazartesi

çok ucuz atlattık

atın adı Efe... Çok sakinmiş, öyle dediler, tam bir eğitim atıymış, o kadar sakinmiş ki hızlanamazmış bile.
Kızın adı Olga... Rus binicilik hocası. Engelliler için hipoterapi eğitmenliği yapıyor, deneyimliymiş, öyle söylediler.
Çocuğun adı Umut... Bir at çiftliğinde bulunmaktan değil de kalabalık bir ortamda olmaktan memnun, aklı fikri yürütülmekte, atlarla hiç ilgisi yok...
Olay bir pazar sabahı gerçekleşiyor. Arkadaşlarımızın davetiyle evimize çok yakın at çiftliğine gidiyoruz, aklımızda Umut'u ata bindirmek gibi bir düşünce yok, kahve için sabırsızlanıyoruz sadece.
Mekana girince Olga yanımıza gelip kendini tanıtıyor. Daha önceki hipoterapi deneyimimizi soruyor. "Pony"ler ile bu işin olmayacağını büyük at olması gerektiğini söylüyor. Paket program hazırlıyormuş çocuğun durumuna göre, "hadi diyor hazır buradayken deneyelim." Önce "olmaz" diyorum, "oturamıyor nasıl tutacaksınız koca atta?"   "ben arkasına oturacağım, sırtını bana dayayacak merak etme" diyor, "hava sıcak, şapkası yok"'a kadar vardırıyorum itirazlarımı "20 dk" diyor Olga "bir şans ver" deneyelim, "bak çok faydalı." Hiç istemiyorum ama basiretim bağlanıyor, "olur" diyorum.
Kız atı hazırlamaya gidince eşimin yanına gidip bir bir tembihlerime başlıyorum. "Kız umutu tanımıyor nasıl idare edecek, yanlarında dur, Umutun bir şeyi tutmasını bekliyorsa o iş olmaz söyle, sakın gözünü ayırma."  Eşim kızıyor "bana güvenmiyorsan sen dur manejde" diyor. "Yok" diyorum "tamam ben oturduğumuz masadan seyredeceğim, senin boyun uzun, sen dur manejde."
At geliyor, çok büyük...Resimdeki at kendisi işte üstündeki de sahibi.. Allahım nasıl olacak bu iş?
Olga atın üzerine bir örtü seriyor, eğer yok. Kendisi ters oturuyor üzerine, hemen önüne de Umutu oturtuyor. İkisi de Nasrettin Hoca misali ters... Umut gergin kendini kasmış, bacaklarıı iki yana açılmıadığı için düz kuyruğa doğru uzatmış bacaklarını. Eşim oğlanın elini tutmuş, yürümeye başlıyorlar.
Atık örtü mü kuyruğa değiyor, oğlanın bacakları mı problem, eşimin geride kalması yüzünden mi, yoksa sinek mi ısırıyor belirsiz, Efe huysuzlanmaya başlıyor, önce duruyor, sonra arka ayakları ile çifteler atmaya başlıyor.  Sıçrıyor olduğu yerde, tek amacı var, üstündekileri biran önce atmak.  Üstündeki benim oğlum... 7 senedir pamuklara sarıp büyüttüğüm, 20cmden düştü diye tüm ailecek panik atak geçirdiğimiz oğlum, şimdi bir atın üstünden düşüyor  gözümün önünde ve hiçbirşey yapamıyorum.  At bir daha sıçrıyor Umut yana kayıyor, ama Olga kollarının altından tutmuş, aynı filmlerdeki sahneler gibi ,oğlum atın yanından boş bir heybe gibi sallanıyor.  Kendimi yere atıyorum, "Allahım " diye bir çığlık kopuyor boğazımdan.  At bir daha sıçrıyor ve son gördüğüm Umut'un da, Olganında havada olduğu... Fırlıyorum yerimden Önümdeki çimenliği ve manejin çitini bir sıçrayışta geçiyorum, sanki düşmeden tutabilirmişim gibi... Bir göz kırpması kadar anda Olga yere düşüyor, Umutta kucağına ve hemen üstüne kapatıyor kendini ki atın çiftesi çocuğa gelmesin. 
Umut ağlıyor, ben ağlıyorum, arkadaşlarım ağlıyor, hiç tanımadığım hamile bir kadın hepimizden fazla ağlıyor.
Sonra susuyor Umut "anne" diyor, bacaklarını kontrol ediyorum, hiçbirşey yok. Herkes başımda "çok korktunuz" diyorlar, iyi çocuğunuz bir şeyi yok bakın gülüyor"
Evet ucuz atlattık çünkü, evet şanslıydık çünkü. Bin tane küfür savuruyorum içimden ama çok iyi yetiştirilmişim hiçbiri dışıma çıkmıyor. Rahat rahat küfredemememe bir daha küfrediyorum ama yine içimden.
Elveda Hipoterapi...
Alacağın olsun Efe...




10 yorum:

  1. Çok şükür birşey olmamış. Geçmiş olsun. Okurken kalbim sıkıştı. Verilmiş sadakanız varmış.

    YanıtlaSil
  2. çok geçmiş olsun ayşin ablacım tamamen şansızlık olduğunu düşünüyorum.okurken bi sonraki cümle olumlu olsun umutun canı yanmamış olsun diye okudum.çok şükürki birşey olmadan atlatılmış.(şule tokel)

    YanıtlaSil
  3. Bu postu yazabildiğine göre ve başlığın ucuz atlattık olmasının rahatlığıyla okudum ama kalbim yerinden fırlayacaktı. Off çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  4. çok geçmiş olsun. çok korktum ben de..

    YanıtlaSil
  5. çok çok geçmiş olsun, gerçekten verilmiş sadakanız varmış

    YanıtlaSil
  6. Ayşin'cim başlığından dolayı ucuz atlatılmış olacağı duygusuyla okusam da, okurken kasıldım, çok geçmiş olsun.. Seni de güzel gözlü Umut'umu da çok öpüyorum..

    YanıtlaSil
  7. Çok geçmiş olsun Ayşin Hn.

    YanıtlaSil
  8. sabah sabah ağlattın beni,hiç birşey olmadan atlattığınıza çok sevindim.. ikinizede sarılıyorum, öpüyorum ...

    YanıtlaSil
  9. Gecmisler olsunnnnn umutcummm

    YanıtlaSil