30 Haziran 2011 Perşembe

tasarımın böylesi


Benim mesleğim tasarımcılık. İhtiyaca göre de tasarım yaparım, tamamen sıfırdan bir ihtiyaç ürünü de yaratırım. Hoş bugüne dek sıfırdan yani olmayan bir ürün tasarlamak pek nasip olmadı ama...
Şimdilik öncelik oğlumda. O neye ihtiyaç duyuyorsa sınırlar dahilinde kafamı çalıştırıp tasarım yapıyorum. Bu haftanın tasarımı "parmak arası aparatı"
Ayakta durunca ayakları bilekten yamuluyordu ilk zamanlar, şimdi toparlandı ve o yamulma sadece parmaklarda kaldı. Üstüne bastırınca parmaklar sağ ayakta sağa, sol ayakta ise sola o kadar şiddetli yamuluyor ki başparmak diğer parmakların altına kaçıyor, zamanla canı yanıyor, ve şimdilerde ayakkabıyı çıkartınca da parmakların üzerine basmadan bile yamuk durduğunu farkediyorum.
Fizyoterapistimize danıştığımızda başparmak ile diğer parmakların arasına yerleştirilen bir silikon olduğunu ama çocuklar için piyasada bulunmadığını söylüyor. Al sana boş pazar. "E ne yapalım yokmuş" diye oturacak değilim herhalde.  Araştırıp, soruşturup, kafa patlatınca "Tchibo" mağazalarında satılan parmak arası terliğin içine yerleştirilen aparatı buldum. Aparatın amacı parmak arasını acıtmasın tahriş etmesin. Tam bize göre evet ama yetmez! Arada kalan boşluğa bir de ablamın önerdiği ve getirdiği silikon kulak tıpalarını yerleştirince harika oluyor.  Küçük ayağın altına yerleştirip üzerine çorap giydirince aparat yerinden bile kıpırdamıyor. Tüm gün ayakkabısının içinde rahatsızlık vermiyor, akşam eve gelipte çıkartıp baktığımda en ufak bir kızarıklık görmüyorum.
Ne yapsam patentini mi alsam acaba? Umut parmak arası ayracı :)

3 yorum:

  1. süper bir fikir olmuş, elinize sağlık!
    sevgiler
    gorki

    YanıtlaSil
  2. süperr....saygıyla eğiliyorum önünüzde vallahi..

    esma

    YanıtlaSil
  3. evet, ben de saygıyla eğiliyorum.
    akıl+yetenek =tasarımın hayatı güzelleştirmesi, kolaylaştırması.
    son bir kaç gündür, geçmişten bugüne tüm yazılarınızı okudum. okurken bir sürü duyguyla doldum taştım ama sanırım en güçlüsü hayranlıktı. sevginizle, dayanışmanızla çok güzel bir ailesiniz siz.
    sevgiyle,
    yonca

    YanıtlaSil