5 Temmuz 2011 Salı

Pediatrik Rehabilitasyon Kongresi

Facebook çok işe yarıyor. Arkadaş bulma muhabbetini bir tarafa bırakırsak üye olunan gruplardan, yüzünü hiç görmediğin insanlardan o kadar önemli bilgiler ediniliyor ki. İşte "Pediatrik Rehabilitasyon Kongresi" haberi de benim bu şekilde edindiğim bir bilgi. Gerçekten iyi düşünülmüş, muhteşem doktorların, yurtdışından bir çok katılımcının da olacağı bir etkinlik. Davet mektubunu okuduktan sonra aslında bunun tamamen fizyoterapistler için yapıldığını ve  akademik anlamda bir kongre" olduğunu anlamama rağmen 3 gün sürecek olan konuşmaların aslında beni, benim gibi anneleri, engelli çocukların gelişimiyle, bir adım daha ileriye götürülmesi ile ilgili bir bilgi kırıntısına muhtaç velileri ne kadar ilgilendirdiğini farkedince dayanamayıp telefon açtım.
İlgili kişiyi bulup "engelli annesi" olduğumu ve izleyici olarak katılmak istediğimi söyledim. Şaşırdılar ama terslemediler, sadece akamedik bir etkinlik olduğundan belki konuşulan konuyu anlamayacağımdan üstü kapalı bahsettiler. Ben de 7 senedir işin içinde olduğumu bu dile bir şekilde aşina olduğumu söyledim.  Zaten bilgisizlik içinde kıvrandığımızı ve bizim çocuklarımız için yapılan bu kongreye bizleri de davet etmelerini rica ettim. Çok kibar bir beyefendiydi beni kırmadı. Telefonlarım alındı ve yaklaşık 3 gün sonra geri arandım.  Kabul edilmişim. Sadece beni değil ilgili tüm velilerin katılımını kabul etmişler. Teşekkür ediyorum elbette ama canımı da sıkan bir nokta var. Katılımcı ücreti ödemem gerekiyor. Katılımcı olan bir fizyoterapist ile aynı ücreti. Ücret mi ? Eğer 3 güne de katılmak istiyorsam tam 400TL :)
 Konuşulacak, tartışılacak konulardan bazıları : “Özürlü çocuklarda toplumsal katılım”, “Çocuklarda yutma ve salya problemleri”,"Engelli çocuk ve aileye psikiyatrik yaklaşım","Serebral Palsi'li çocuklarda konuşma terapisi","Alternatif terapiler gerçekten etkili mi?"   E benim bunları su gibi içmem lazım. Bana bir veli olarak bunların zaten anlatılması lazım, bir okulum yok, bir danışma merkezim yok, tesadüfen edindiğim bilgiyle bulduğum kongreye gidebilmek için üstüne bir de para vermem gerekiyor. Acı verici.   Neyse buna da şükür mü diyeyim, bilemedim. Belki aklıma uygun bir doktor (ki katılımcı doktorların bir kısmını tanıyorum), bir fizyoterapist, bir katılımcı ile tanışırım, belki 2-3 cümle kaparım, hayatımız değişir. Belli olmaz!
İşte davet mektubu
Değerli Katılımcılar;

Çocuk Fizyoterapistleri Derneği tarafından 2. Pediatrik Rehabilitasyon Kongresi 7-9 Ekim 2011 tarihleri arasında İstanbul'da düzenlenecektir. İnsan sağlığının her alanında “ÇOCUK'' ile çalışmak, çok zevkli ancak bir o kadar da özen gerektirir. Bir de konu “Engelli Çocuk” olduğunda ise işler daha meşakkatli ve özel olur, daha itinalı olmayı gerektirir. Bilimsel bir yaklaşım ve multidisipliner bir anlayışla yapılan rehabilitasyon çalışmaları ile engelli çocukların daha bağımsız bir yaşama kavuşması sağlanabilmektedir. Çocuklarda rehabilitasyon süreci oldukça karmaşık ve çok faktörlü bir denklem gibidir. İstenilen amaca ulaşılabilmek, birçok disiplinin bir arada çalışmasına bağlıdır. Kongrede güncel gelişmelere paralel, uzman desteğiyle yaşam kalitesinin yükseltilmesine gereksinim duyan çocuklarla ilgilenen rehabilitasyon ekibinin ilgisini çekecek konferanslar, paneller, forumlar, özel çalıştaylar, serbest bildiriler ve poster sunumları yer alacaktır. Bilimsel, güncel ve pratikte uygulanabilecek bilgilerle donatılmış ve bu yıl ikincisi düzenlenen PEDİATRİK REHABİLİTASYON KONGRESİ'nde siz değerli katılımcılarla İstanbul’da birlikte olmaktan mutluluk duyacağız.
Saygı ve Sevgilerimizle


http://www.pediatrikrehabilitasyon2011.org/


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder