22 Temmuz 2011 Cuma

elit derken?

Zaman bazen çok hızlı, bazen çok yavaş geçti ve Umut'ta, arkadaşlarımın çocukları da büyüdü.  Bu ara konuşulan  konular aşağı yukarı aynı. Okul.. Hangi okul?.. Nasıl bir eğitim? Kaç para?

Benimse "CPliler içinde bir okul kuruluyormuş" haberinden sonra konuştuğum konular “okulda yemeğini kim yedirecek?”, “ altı bezli, kim değiştirecek?” “30 kelimesi olan çocuk okulda kendini nasıl anlatır?”
"Nasıl bir eğitim?"i geçtim okulun var olması bile mucizeyken, "kaç para?" kısmını 5 Ağustostaki okul tanıtım randevumuzda öğreneceğimizden düşünmemeye çalışıyorum.
"Ben nelerle uğraşıyorum, insanlar nelerle? demiyorum, asla!! Herkesin kendine göre derdi, mutluluğu, hayata bakış açısı ve kabullenişi var. Ama hepimizin de ortak bir noktası; çocuğumuzun “mutlu olması”
Anladığım kadarı ile çok büyük dolaplar dönüyor bu eğitim işinde, ister çocuk “normal” olsun ister “engelli”
Bazen diyorum ki, belki bu çarkın içinde olmamamda bir hayır vardır, yoksa çok kişiyle tartışır, uğraşır, sinir küpü olabilirdim.
Çünkü “normal” çocuğu olup da “normal” bir anaokul arayan annelerden duyduklarım bazen tüylerimi diken diken ediyor.
Geçenlerde duyduğum bir olayda; anne anaokuluna görüşme için gidiyor, ilk sorulan sorular, "ne iş yapıyorsunuz, kaç para maaş alıyorsunuz, eşinizin maaşı ne?" oluyor. Neden bu sorulara maruz kaldığını sorunca da "burası elit bir kurum, alınacak öğrencilerinde elit bir aileden gelmesine dikkat ediyoruz. Zaten çocuk başladıktan sonra 10 gün deneme süresine tabii tutuluyor, eğer elit bir kültür almadığı fark edilirse kaydı siliniyor " deniyor.
Başka bir hikayede ise özel bir ilkokula kayıt yaptırmaya giden bir aneye okulu anlatırlarken yapılan faaliyetlerden birinin de ayda bir "karşı sokakta bulunan devlet ilkokuluna ziyarette bulunup hediyeler dağıtıldığı" söyleniyor. Devlet illkokuluna gidiyorlarmış yahu, çocuk esirgeme kurumuna, bir yaşlılar bakımevine, bir hastanede tedavi gören çocuklara değil...

Yok ben almayayım böyle bir eğitimi, böyle bir okulu, bu zihniyeti, kalsın… O okullarda süregelen "zengin iyidir elittir, fakir kötüdür, cahildir" düşüncesini 3 yaşında bir çocuğa akıtmak nasıl bir kafadır?
Uzaka duralım birbirimizden lütfen...







5 yorum:

  1. anlattığınız iki olay için de dehşete düştüm

    YanıtlaSil
  2. Örnekler sinir bozucu, kabul edilebilir türden değil.Tam da kreş aradığımız şu dönemde tedirgin oldum

    YanıtlaSil
  3. inanmıyorum ya bu kadar kötü durumdamıyız?
    çok şaşırdım

    YanıtlaSil
  4. var mı böyle insanlar?..
    daha doğrusu bunlar insan olabilir mi?

    YanıtlaSil
  5. okulun önemini yaşayanlardan biriyim aslında...
    istiklal ve andımızı aşşağıda arkadaşlarıyla söyleyemiyen... herkesden önce annesinin kucağında gelen herkesden sonra babasının kucağında eve dönen ben....
    müdür yardımcısı birgün annemin önünü kesiyor
    bu çocuk yürümüyor eziyet etme diyor kendine
    annem bu eziyet değil eğitim diyor
    aynı öğretmen 5. yılda tekrar annemın karşısına geçip mezuniyet günü geldi gamzenin karnesini alırken sizede onur belgesi vereceğiz diyor... annem ne için? sessizlik
    annem gülümsüyor yorgun yüzünle...ben anneyim diyor görevimi yapıyorum ya siz? 5 yıldır asansör talebimize cevap bile vermediniz!
    şimdi okullu olduk ...sınıflar boş kalmasın...

    YanıtlaSil