17 Eylül 2010 Cuma

İstinye Park

İşim sebebiyle çok fazla Alışveriş Merkezi dolaşıyorum.
İstinye Park  sanırım İstanbul'da engelliler için gidilebilecek en uygun yerlerden bir tanesi. Ben oğlumla tek başıma bir kaç kere ziyaret ettim ve  hiç zorlanmadım.  Her kata inip çıkmadık ama alışverişimizi yaptık, yemeğimizi yedik ve otoparka rahatça ulaştık.
 Son zamanlarda gördüğüm tekerlekli sandalyeli ziyaretçi sayısında müthiş bir artış var.  Hayran olduğum sürekli karşılaştığım çok genç bir grup var mesela bir arada dolaşan. O muhteşem tekerleklerin üzerinde kızlı erkekli 5-6 genç yanlarında refakatçiye gerek duymadan özgürce katlar arasında gezip, sinemaya , yemek bölümüne gidip hayatın keyfini çıkartıyorlar.
Yine tekerlekli sandalyede AVMyi  ziyaret eden çok fazla çocuk ve yetişkin CPli var.  Ayrıca ilk defa engelliyi dik pozisyonda tutarak elle kumanda edilen motorlu taşıtı da bu merkezde gördüm.  Üstelik yaşlılar da düşünülmüş, girişte verilen motorlu taşıtlarla yaşlılarda kendi kendilerine çok rahat dolaşabiliyorlar, kimseye ihtiyaç duymadan.
Sadece doğru planlama işi tek gereksinim bu, biraz kafa yorma işi. Herkese özgürlük sağlamak için biraz empati...
(heykel:Willy Verginer)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder