16 Ekim 2011 Pazar

güzel bir gün

Okul açılışı için hazırlanış, anneanne ve babaanneyi de alıp okul binasına varış...  Sabah çaylı, kahveli, kanepeli kokteyl sonrası tören çadırına alınış... Öğretmenler tarafından çocukların bizlerden alınması ve her sınıfa birer numunelik öğrenci yerleştirilmesi, başlarına ablaların konması... Töreni Erol Evgin'in sunması, hiç yaşlanmamış olması... Sabancı ailesinin orada bulunması ama Metin Sabancı'nın olmaması..2 tane dünya tatlısı CPli çocuğun konuşma yapması, benim ağlamam...Konuşma sırasını bekleyen kız çocuğunun sıkılıp başparmağını emmeye başlamasını görmem ve daha çok ağlamam....Hayrunnisa Gül'ün açılışı yapması kurdeleyi kesmesi,  basınla ve vakıf üyeleri ile beraber biz veliler ve konuklar dışarıdayken okulu gezmesi, sınıflarında bekleyen civcivleri ziyaret etmesi...
Birden okul müdüresini görmem ve "Hayrunnisa hanım sizle tanışmak istiyormuş" demesiyle şoka girmem... Eşimle elele korumaların arasından geçirtilerek Umut'un bulunduğu sınıfın önüne getirtilmemiz.  İçerden Umut'un "abbblaaa" diye seslenişini duymam... Hayrunnisa Hanım'ın sınıftan  çıkıp bizim elimizi sıkması ve "ingilizce bile öğretmişsiniz oğlunuza" demesi.. Şaşkınlığımın iki kat artması çünkü Umut'un bildiği tek İngilizcenin "uuu baby!" olması, ve bunu cumhurbaşkanının eşine söylemiş olması ihtimali...Teşekkür etmem ama sağım solum kameralarla ve insanlarla doluyken sohbet açamamam...  Yardımcı olmaya çalışması ve konuşabilmem için, "tek çocuk mu?" "uzakta mı oturuyorsunuz?" gibi sorular sorması, dilim tutulup sadece "evet ve hayır " diyebilmem, eşiminse ağzını şaşkınlıktan bıçak açmaması...En son olarak "çok uyumlu, mutlu bir çocuktur" demem ve Hayrunnisa Hanım'ın "inşallah buradaki diğer çocuklar da Umut kadar mutlu olur" demesi, ve "Allah yardımcınız olsun" diyerek ayrılması.
Oğlanı alıp dışarı çıkmamız...O kadar veli arasından bizim seçilmiş olmamız...Aklıma gelmeyenin başıma gelmesi...
Çok güzel bir gün olması, mutluluk dolmamız ve eve uçarak dönmemiz.... Uuuuuu Baby!!!!!!

4 yorum:

  1. Babam haberleri seyrederken gozucuyla okul acilisini gordum ve anne, baba ve esime sizden bahsettim. Umut'un ne kadar mutlu bir cocuk oldugunu ve onu cok guzel bir sekilde yetistirdiginizi soyledim. Keske haberlerin tamamini seyredebilseymisim de sizi gorebilseymisim. Cok cok sevindim boyle guzel bir gun yasamaniza ve Umut'un burslu olarak okumak uzere secilmis olmasina. Allah insallah hep boyle guzel gunler yasatsin size, Umut okulunda cok daha mutlu olsun. Haberlerinizi takip etmeye devam edecegim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. hayırlı uğurlu olsun, çok sevindim.
    sevgiler
    gorki

    YanıtlaSil
  3. Umut'un uuubbaabbyy derken ki yüz ifadesi ve mutluluğunu düşündükçe...Ben hala gülüyorum. Yeni umut okul anılarını dört gözle bekliyoruz.Azra

    YanıtlaSil
  4. Sen çalış; olmazsa âlem sıkılsın!
    Yardıma koşmayan kalem sıkılsın!

    Kanatlan üveykim hele kanatlan!
    Sana yol vermeyen mekân sıkılsın! (F.G)
    selamlar GÜZEL İNSAN.Umut adına çok sevindim hayırlı olsun, yazıyı okuyunca nedendir bilemiyorum çok sevdiğim bu şiir dilime dolandı sizinle paylaşmak istedim. umudum ve duam yolunuzun hayallerinizdekinden dahada güzel olması, HOŞÇAKALIN

    YanıtlaSil