29 Aralık 2011 Perşembe

yılbaşı

İlki kötüydü;
 Umut'la ilk yılbaşı gecemizi hastane odasında geçirdik. Pediatri servisinde, Umut daha 4 aylık, 3. kür kemoterapisini alırken, ne olduğumuzu kim olduğumuzu bilemez haldeyken girdik 2005'e. Servisin ortasına kurulmuş ağacı hatırlıyorum. Moral vermekten çok can sıkıyordu orada oluşu... Gece yarısı tüm çocuklar uyurken odaya girip serum askılarına içi hediye dolu torbaları asan bir hemşire vardı. Sanırım melekti...

İkincisi daha da kötüydü; 
2006 yılbaşı gecesinde haftasonu dinlenelim diye eve gönderilmiştik. Sevdiklerimizle evimizde olacağız diye sevinmiştim. Sonra o günün akşamında oğlanın ateşi çıkmış 37,5 gibi şimdi bir önemi olmayan ama o zamanlar çok büyük bir mikrop belirtisi olan o düşük ateş hastaneye yatmamıza sebep olmuştu. Antibiyotik başlamak için damar yolu arandığını, tam 12'de dinlensin biraz diye bıraktıklarında sol el, kol ve kafasındaki 27 deliği saydığımı, vucudunun diğer yerlerine bakamadığımı, sakinleşsin diye göğsüme yatırıp salladığımı hatırlıyorum.

Üçüncüsü katlanılabilirdi;
Hastanenin ayakta kemoterapi alınan servisinde yılbaşı partisi verilmişti. Tüm hasta çocukların gitmesi zorunluydu. Partiyi düzenleyen hayırsever, vicdan temizleyen, zengin teyzelerin elimize tutuşturduğu oyuncağı hatırlıyorum. Bu durumdan ne kadar utandığımı da.   Acıyan gözlerle bana ve çocuğuma baktıklarını... Ortada dans eden zavallı palyaçoyu...

Dördüncüsü huzurluydu;
Sevdiklerimizleydik.  2008'e Şuşumuzun evinde girdik. Tam 12de Umut uyurken yanına gidip ellerini tutuğumuzu, babasıyla beraber kokusunu içimize çekerek defalarca öpüp, sağlık mutluluk ve huzur dilediğimizi hatırlıyorum.

Beşincisi umut doluydu;
Yeni evimizde, yeni tanıştığımız komşularımızla 2009 yılbaşında Umut'u uyutmayıp saat tam 12'de ayaklarının üzerine bastırtıp "yürüyebilmesini" dilediğimi hatırlıyorum.   Herkesin Umut'u kucaklayarak öptüğünü de, O'nun ne kadar mutlu olduğunu da...

Altıncısı güzel geçti;
2010 yılbaşında Leyla ile uyanık girdiklerini, artık çevresindeki herkesin ve herşeyin farkında olduğunu hissettirdiğini, kollarının altından tutup yürüterek evin içinde tur attığımızı hatırlıyorum.

Yedincisi eğlenceliydi;
2011de İstanbul sınırlarını aşıp uçağa atlayarak İzmir'e kadar uzandığımızı, orada teyze, enişte, Mert ve Mervecikle yılbaşı kutladığımızı, çok güldüğümüzü, çok yediğimizi, oğlanın şov yaptığını hatırlıyorum.

Her sene ışığımızın arttığının, hatta artık parıldadığımızın farkındayım ve bunun için şükrediyorum. 2012'den ışığın ta kendisi olmamızı diliyorum. Tüm güzellikler, iyi şeyler, şanş, sağlık, huzur, mutluluk kolayca gelsin bizi bulsun, karanlıklar uzak dursun!

10 yorum:

  1. 2012 ışıl ışıl bir yıl olacak sizin için ben bile biliyorum :) sevgiyle, sağlıkla, şansla, huzurla, mutlulukla dolu bir yıl olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Allah size,Umut'a ve tüm ailenize tüm güzellikleri yaşatsın hep inşallah.Yüzleriniz hep gülsün.Sağlık ve huzur hep sizinle olsun.sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Merhaba
    Yeni yıla duygu yoğunlu ile giriyorum.Sevinç,hüzün,hepsi bir arada..
    YazınızI okurken hem gözlerim doldu ,hem içim UMUT ile doldu.Sağlıklı,mutlu,huzurlu iyi bir yıl dilerim.

    Sevgiler

    GÜLŞEN

    YanıtlaSil
  4. Merhaba
    Yeni yıla duygu yoğunlu ile giriyorum.Sevinç,hüzün,hepsi bir arada..
    YazınızI okurken hem gözlerim doldu ,hem içim UMUT ile doldu.Sağlıklı,mutlu,huzurlu iyi bir yıl dilerim.

    Sevgiler

    GÜLŞEN

    YanıtlaSil
  5. Yeni yılınız kutlu olsun...UMUT, ve IŞIK dolu geçsin tüm seneleriniz... 27 delik beni benden aldı..

    YanıtlaSil
  6. İsiginiz hep artsin.Saglikli, huzurlu,mutlu, isiltilarla dolu yillar sizinle olsun. Berrin

    YanıtlaSil
  7. sevgi, sağlık, başarı ve mutlulukla , huzurla dolsun eviniz. 2012 size ışıl ışıl günler getirsin!
    sevgiler
    gorki

    YanıtlaSil
  8. ışığınız size hep yol göstermiş...sizi ve ruhunuzu önden gidip hep aydınlatmış...nice seneler

    YanıtlaSil
  9. umutun mutlu gulec yuzu, etrafindakilerle gonulden derinden iliskiler kurmasi ve senin yazilarinla bence isigin ta kendisi oldunuz. ilk seneleri okurken gene icim acidi ama her yiliniz daha parlak ve iste Umut bu sene okula basladi, yazilari okudukca seviniyorum. size ailecek saglikli mutlu neseli isil isil bir yeni yil diliyorum. sevgiler

    YanıtlaSil
  10. sizi çok tebrik ediyorum emin olun göz yaşlarıma hakim olamıyorum.anladım ki ben hiç ANNE olamamışım.çok yazık!!!dualarım UMUT'la...

    YanıtlaSil