17 Ocak 2011 Pazartesi

HT pazar

11 ocak pazar günü HaberTürk Pazar Ekinde "Engelsiz Yaşam Derneği " Üyelerinin yazdığı bir liste yayınlandı. Engellileri rahatsız eden durumlar ironik bir dille listelenmiş. Okurken hem güldüm, hem ağladım.  Hepsine canı gönülden katılıyorum ama sadece kendi şahit olduklarımı, birebir yaşadıklarımı burada paylaşıyorum.  Özellikle son madde vurucu, olayın tüm özünü , çözümünü net anlatıyor.

*otomobilinizi herzaman engelli park yerlerine park edin. Sizi uyaran olursa en pişkin halinizle "ben de kafadan engelliyim" deyin.
*engelli insanların evlenemeyeceğini ve cinsel yaşamları olmayacağını düşünün, bu düşüncenizi her ortamda paylaşın
*Çocuğu engelli olanlara "siz öldükten sonra ne olacak bunun hali?" deyin.
*normal okullara gitmek isteyen engellilere "sizin için ne güzel okullar var. Niye zorlanacağın bir okula gitmek istiyorsun ki?" deyin.
*engelli biriyle asla doğrudan konuşmayın, ona söylemek istediklerinizi yanındakine söyleyin.
*birisine kızdığınızda onun için "spastik", "şizofren" gibi ifadeleri aşağılamak için söyleyin.
*bir engelli ile karşılaşıldığınca, yanınızdaki çocuk "aa o ne?" diye sorarsa "hişşt sus bakayım, çok ayıp"  gibisinden sözlerle susturun, ona başka açıklama yapmayın.
*bir engelli ile annesini gördüğünüzde  annesine dönüp "doğuştan mı?" diye sorun. Sonradan olduğunu öğrendiğinizde "takdiri ilahi" deyin.
*Çocuğunuz engelli doğarsa ya da bir kaza sonucu engelli olursa, ilk fırsatta eşinizden boşanıp evi terk edin ve çocuğunuzla hiç ilgilenmeyin.
*kaldırımları engellilerin kullanmasına gerek görmediğinizdenkaldırım rampaları yapmayın, kaldırımlara engellerkoyun (örneğin: otomobilinizi park edin)
*çocuklarınızı "bulaşır" düşüncesiyle engellilerden uzak tutun.
*engelliler hakkında hiçbir şey öğrenmeyin, çocuklarınıza da hiçbir şey öğretmeyin ki yukarıda yazılanlar nesiller boyu sürsün ve bizi çıldırtmayadevam etsin!

2 yorum:

  1. Çok güzel, bize de hatırlattın ya o daha da güzel...Ben de en çok çocuğunuz engelli doğarsa eşlerin ayrılmasına dayanamıyorum ve anlayamıyorum...

    YanıtlaSil