20 Temmuz 2010 Salı

önce ve sonra

Doğum öncesi ve doğum sonrası olarak hayatım ikiye ayrılıyor.  Çok fazla zıtlık var, ölüp yeniden dirilmek gibi.  Sadece hafızam değil uçup giden, karakterimin, alışkanlıklarımın büyük bir bölümü de yok oldu. 31 yaşında anne oldum. Kendimi buldum sandığım zamanlardı, yanına bile yaklaşmamışım. Meğer ne çok şey varmış kendimle ilgili bilmediğim, tahmin bile edemediğim.
Tek bir çocuk doğurmak yetti beni yokedip yeniden oluşturmaya.
Dert edindiğim şeylerin aslında hiç de önemli olmadığını anladım ilk olarak.  Her şeyin bir oyun olduğunu, çok kısıtlı olan vakti en iyi şekilde değerlendirmek gerektiğini.
Sonra;
İş, güç, para, pulun mutlu olmak için hiç de önemli olmadığını, hepsinin amaç değil araç olduğunu,
ailenin önemini, hayatı birileriyle paylaşmanın güzelliğini, eş olmanın mantığını,
yaşlanmamak için direnmenin gereksizliğini,
yardım istemenin ayıp olmadığını, tek başına kaldırılamayacak yüklerin paylaşarak nasıl kuş gibi hafiflediğini,
her an her yerde olabilmenin mümkün olmadığını kabullenmenin verdiği rahatlığı,
ağır ağır geçen zamanla da yaşanabileceğimi, nefes alabildiğimi,
ne kadar güçlü olduğumu,
tek bir gülüşün kalbimi bu denli çarptırabileceğini,
içimdeki sevginin büyüklüğünü,
hiç kıpırdamadan öylece durabildiğimi ve beklemenin bazen kötü olmadığını,
sabredebildiğimi, konuşmadan da durabildiğimi,
alay edebilme yeteneğimi, gerektiği zaman dilimle de dövebildiğimi,
iyi ile kötünün, doğru ile yanlışın, normal ile anormalin nasıl zamanla yer değiştirebildiğini farkettim.
Büyüdüm...

2 yorum:

  1. sessiz sessiz izliyorum blogunuzu... aynen sizin ilk adımınız gibi.. dert edindiğim şeylerin hiç önemli olmadığını düşünerek.. gücünüzü hiç kaybetmeyin, başkalarına da güç verdiğinizi hiç unutmayın.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Facebook'ta, engelsizdunyamiz.com'un sayfasında gördüm yazınızı. Blogunuza girip bir kaç yazınızı okudum. Harikasınız. Bizim de kendi halinde bir sitemiz var. Yazınızın birini orada paylaştım, affınıza sığınarak. Ziyaret etmek isterseniz:

    http://www.engeller.com/index.php?topic=3723.msg18927;topicseen#msg18927

    YanıtlaSil