26 Temmuz 2010 Pazartesi

oğlan annesini radyoda dinliyor

Bugün sabah 10:00da, TRT radyosunda benimle telefonla, canlı yayında röportaj yapıldı.   Programı hazırlayan Müge Hn, haberimizi gazetede okumuş ve bana internetten ulaşmış.   2 gün önce arayıp katılım hakkında fikrimi sorunca önce korktum, çünkü bu konuyu bir dram gibi gösteren programlar oldukça fazla, bunun da böyle bir program olup olmadığını bilmiyordum ama içimden "hallederim" diye geçirip "olur" dedim.

Konu; kişilerin engelli bir birey ile karşılaştıkları zaman ne yapmaları nasıl davranmaları gerektiğiydi.   Çok geniş bir konu olan “engelliler” konusundan detay olarak görünen bu  başlığı seçmeleri çok hoşuma gitti, çünkü bence  her işin başı.

Önce "bizi"  kısaca özetledikten sonra "ailelerin böyle bir karşılaşmada özellikle çocuklarını getirip tanıştırmalarını, çocuklarının engelli bireylerle beraber olmaktan çok fazla şey öğrenebileceğini, bu durumun günün birinde onlarında başına gelebileceğini" anlattım.   Ayrıca yakınlarında bir engelli birey olmayanlarında her semtte bulunan rehabilitasyon merkezlerini ziyaret etmelerini, onların faaliyetlerine (piknik-gösteri) çocuklarını da götürmelerini tavsiye ettim.

Ve en önemlisi konuşurken hep güldüm, pozitif yaklaştım, ufak şakalar yaptım.   Bir trajedi konuşması bekleyenleri yanıltarak, çok doğal, çok olağan, çok hayatın içinden konuştum. (yada bana öyle geldi)   Spiker ve psikolog konuk bu içtenliğimden çok etkilendiklerini söylediler ve şaşırdılar.

İçimi eritense konuşma bittikten sonra eşiminden, program sırasında ben konuşurken oğlanın  sesimi radyodan duyunca çığlık çığlığa “anne, anne” diye bağırdığını öğrenmek oldu.   Yukarıda da oğlanın sesimi dinlerken ki ifadesi var. Onu öpen de bakıcı ablası …

4 yorum:

  1. keşke daha önceden haberimiz olsaydı,dinlemek isterdim.Bu arada oğlan anneyi dinlerken tam öpmelik:)

    YanıtlaSil
  2. Bu fotoğraf, Umut'u zerre kadar göremeyen, DR. sıdarlı kişilere, özellikle de o göz Dr.una armağan olsun... "Armağan" yerine daha uygun bir kelime yazacaktım ama blogunuzu kapattırmaktan çekindim...

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim, bayılıyorum yorumlarınıza :)

    YanıtlaSil
  4. nasil bir guzelliktir o gulusu Umutun yuzundeki.. nasil bir sevgi fiskirmasidir o!! yuru be yakisiklim benim ! Kimse tutamaz seni.. ( annen bile valla :))

    YanıtlaSil