31 Ağustos 2011 Çarşamba

babadan seçmeler

eşim bugün bir yazı yazmış facebookta. Blogda da paylaşmak istedim ama ayrıca kendisinden sevdiklerinin de listesini yapmasını rica ettim. "bu listenin dışında kalan herşey işte.." diye geçiştirdi. Belki bir gün yazar. Yine de o söylemese de ben onun sevdiği şeylerden birinin resmini koyuyorum yazıya ; şelale...

Bunlardan nefret ediyorum:

*30 gibi davranan ve görünen 18'likler ve 30 davranan ve görünmeye çalışan 45'liklerden...
*şehir içinde ATV kullanan görgüsüzlerden...
*hasbelkader "köşeyazarları"nın herkes kendileri gibi düşünmek zorundaymış gibi ahkam kesmelerinden...
*trafik sıkıştığında emniyet şeridi kullanma "önceliği olan" mühim insanlardan...
*engellilere ayrılmış alanlara parkeden ... (uygun sıfat bulamadım boşluğu keyfinizce doldurun) bunların arasında bir de uyarmaya kalktığınızda "ben de kafadan sakatım zaten" diyenleri var ki, tadından yenmez...
*evinizin önünden geçerken gözgöze gelmekten ve selamlaşmaktan kaçınan medeniyet yoksunu komşulardan..
*"... canım yazık, bak nasıl da.." şeklindeki cümleler ve bu cümleleri kuranlardan...
*kendisinden "biz" diye bahseden beyinsiz megalomanlardan...
*hastasından "bu" diye bahseden (birçok şey yoksunu) doktorlardan...
*"densizliğin" her türlüsünden...
*"çocuk erkil" ailelerden...
*uyduruk "özel günler" ve tüm özel günlerde saygı ve sevginin parayla ölçülmesinden...
*paranın, servetin "mal"dan başka herhangi bir şeyin karşılığı olmasından; değeri sadece parayla ölçülen şeylerin statü sembolü olarak kabul edilmesinden...
*başkalarının sefaletiyle beslenen, her türlü sefaleti rant kaynağına dönüştürme meraklısı "insan"lardan, ...
*servet düşmanlarından ve parasıyla "her şey"i satınalabileceğini zanneden sonradan görmelerden...
*ayrıcalık sahibi olduğunu zanneden veya hak etmediği halde ayrıcalık sahibi olan insanlardan...
*çifte standart uygulanmasından... uygulayandan...
*Türkiye'nin suçlulardan, katillerden, canilerden gurur duymasından...
*"göz göre göre" olan her şeyden ve göz yuman herkesten...
*...miş gibi yapanlardan...


(fotograf Evan Tetreault)


3 yorum:

  1. Super bir liste bu. Esinizi tebrik ediyorum, dilimizin ucundakileri cok guzel ifade etmis.

    YanıtlaSil
  2. Listeyi ben de çok beğendim.

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten çok güzel bir liste olmuş ..

    YanıtlaSil