19 Aralık 2010 Pazar

Umut Scooter'da

Oğlumdan 4 yaş büyük Emrecan scooterla bahçede hız yaptığı zaman bizimki sevinç çığlıkları atıyor, bir daha önümüzden geçsin diye arkasından "geeeellll " diye bağırıyordu geçtiğimiz yaz.
Bende bir heves  "scooterın üzerinde dik tutmayı bir şekilde başarabilirsem çok eğlenir" diye düşünüp kafayı çalıştırmış, belinden kemerle bağlasam mı yok arkasına tahta çaksam olmadı oturabilir hale getirsem gibi zihni sinir projelerine girişmiştim.
Komşu çocukların scooterlarına Umut'u bir iki kere bindirme çalışmalarım başarısızlıkla sonuçlanmıştı. Çevremde ufaklıklarla denemeler yapmıştık. Biri Umutun ellerinden tutmuş diğeri arkasından destek sağlamaya çalışmıştı. Yardımcılarımın biri 5 diğeri 3 yaşındaydı ve "korkma Umutçum, bak çok güzel", "Bunu sevmedi çünkü bu kız scooterı diğerine bindirelim" cümleleri arasında Umutu sakinleştirmeye çalışmıştık.  Çığlıklar, itirazlar ve gözyaşları ile vazgeçtik. Biraz görseydim üzerinde durmaya istekli olduğunu aleti modifiye etme projelerimi hayata geçirecektim geçen yaz.
Gerek kalmadı. Dün bulduğum scooterın üzerine çıkarttım tekrar. Hemen dik durdu üstünde, kafa dimdik, eller gidonun üzerinde sıkıca. Belinden kalçasından destek yapmama bile gerek kalmadı. Sadece ellerinden tutum ve ittim yavaşça. Baktım dengesini hiç ama hiç kaybetmiyor, hatta dizlerini bile bükmüyor, sopa gibi duruyor, biraz daha hızlandım, biraz daha, biraz daha. Evin içinde aşağı yukarı gitmeye başladık. Bir taraftan ev halkına bağırarak " bize bakın, bize bakın!"
Benim için küçük mücizelerden biri bu. Bu çocuk henüz desteksiz oturamıyor, kafasını bile yüzde yüz tutamıyor ama scootera biniyor, sadece ellerinden destek alarak!  Yine inanmayacak bize doktorlar, yine abartıyoruz sanacaklar.
Hemen kayıt altına almam gerek bu yeni oyunumuzu.

9 yorum:

  1. çok sevindim aferim sana Umut ..

    YanıtlaSil
  2. Ben zaten biliyordum bineceğini, başaracağını, nasıl sevinmiştir eminim... Gerçekten aferin sana Umut...

    YanıtlaSil
  3. Kocaman bir gülümseme ile okudum.Tebrikler Umut ve annesi.Siz inanmasanız olmazdı,inandığınız herseyin teker teker gelmesi dileklerimle,sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Harikasınız, tek kelime ile harika. Çocuklar zor birşeyi başarınca nasıl da gurur duyarlar kendileri ile, Umut'un yüzündeki bu haklı gururu görmüş gibi oldum :)

    YanıtlaSil
  5. Super bir haber bu:)Hadi Umut kim tutar seni hadi!

    YanıtlaSil
  6. Ben çok sevindimmm. Sizi canı gönülden tebrik ediyorum, hem sizi hem de küçük savaşçımızı. Ellerinize ve yüreğinize sağlık, annelik bu mudur? Evet BUDUR :)

    YanıtlaSil
  7. Ayşin' cim,
    Şule'nin yanındayım. Bu yazını gözlerimden yaşlar akarak okudum. Bunlar sizin üçünüzün birlikte yarattığı güzellikler. Sevgi ve azim bir araya gelince bak neler başarılıyor...
    Sizi çok seviyoruz...
    Alev Balta

    YanıtlaSil
  8. çok süper!!! ben de bu yaz ece'ye almak istiyorum, beraber binerler artık :)))
    pınar

    YanıtlaSil
  9. umut adına sizin adnıza kendi adıma mutlu oldum okurken.bu kucuk mucizelerin buyuyerek devam etmesını diliyorum.cocuk kahkaları bu dunyanın en harika sesi.kahkaları hiç eksik olmasın hayatınızdan:)

    YanıtlaSil